Liikunnanohjaus

 

 

Tulevista harjoituksista ja kursseista ilmoitetaan tällä sivulla. Voit myös ottaa yhteyttä ja tilata ohjauksen erikoisryhmille (työyhteisöt, polttarit tms.) tai vain itsellesi!

 

 

- Ajankohtaista -

 

 

 

Haluatko mielekkyyttä ja merkitystä liikuntaan?

Haluatko ketteryyttä kinttuihin ja ruista ranteeseen?

Haluatko oppia liikkumaan kestävästi läpi koko elämän?

 

Haluatko oppia ylittämään fyysisiä ja henkisiä esteitä?

Haluatko tuntea vapauden ja onnistumisen elämyksiä?

Haluatko uutta näkökulmaa kaupunkiympäristöihin?

Parkour

 

Parkour on Suomessakin jo melko tutuksi tullut laji, jossa harjoitellaan tehokasta ja käytännöllistä liikkumista (useimmiten) kaupunkiympäristössä. Lajin tekniikat koostuvat enimmäkseen erilaisista hyppy- ja ylitystekniikoista, sekä kiipeilystä ja tasapainoilusta.

 

Olen harrastanut lajia vuodesta 2012 lähtien ja suorittanut kansainvälisen standardin mukaisen A.D.A.P.T. 1 -ohjaajakoulutuksen. Tulokulmani parkouriin on hyvin suoraviivainen ja käytännönläheinen, enkä anna juurikaan arvoa näyttäville tempuille. Tekniikkakeskeisyydestä johtuen en ohjaa lapsiryhmiä, sillä hyvin nuorien liikkujien kanssa tarvitaan aivan erilaista näkökulmaa ja asennetta.

Käytännöllinen liikunta

 

Harjoittamani käytännöllinen liikunta pohjautuu ranskalaisen Erwan Le Corren kehittämään MovNat-metodiin, jonka ohjaamiseen olen suorittanut 2. tason sertifioinnin. (Tasoja on 3, joiden lisäksi erikoiskurssit aquatics ja combatives.) Käytännöllisen liikkumisen harjoitteluun kuuluu maan tasossa liikkumista, tasapainoilua, kävelyä, juoksua, esineiden nosto-/kanto-/heittotekniikoita, hyppimistä ja esteiden ylittämistä sekä kiipeilyä.

 

Harjoittelu sopii kaikenlaisille ihmisille kuntotasosta riippumatta. Harjoittelu voi olla kevyttä ja kuntouttavaa tai hyvinkin vaativaa voiman, kestävyyden ja kehonhallinnan kehittämistä. Kaikki aloittavat omalta tasoltaan ja liikkuvat omien kykyjensä ja tavoitteidensa mukaisesti.

Ei vakioharjoituksia tällä hetkellä.